30 lat wydawnictwa Egmont Polska - informacja prasowa
Co mają ze sobą wspólnego Kaczor Donald, Asteriks, Thorgal oraz Batman? Poza tym, że są znani na całym świecie, łączy ich fakt, że od lat historie o nich opowiada w Polsce wydawnictwo Egmont. Albumy komiksowe, czasopisma i gry planszowe pozwalają polskiemu czytelnikowi zetknąć się z niezwykłym światem wyobraźni, który budzi emocje, wzbogaca poznawczo oraz łączy pokolenia. W tym roku Egmont Polska świętuje swoje 30. urodziny i dziękuje wszystkim, którzy również uwierzyli w moc opowieści.
Historia polskiego oddziału wiodącej skandynawskiej grupy medialnej Egmont rozpoczęła się w 1990 roku wydaniem komiksu o najsłynniejszym kaczorze świata. Zabawne historyjki o szalonych przygodach Donalda pomagają kilkulatkom w nauce czytania. Najmłodsi uczą się na pamięć wierszyków o Kubusiu. Dziewczynki szukają dla siebie wzorów w gronie szlachetnych i mądrych Księżniczek, chłopcy chcą być dzielni jak Spider-Man i poznawać kulisy motoryzacji z „Hot Wheels”. Opowieści o przyjaźni kiedyś wypełniały strony niezwykle popularnego miesięcznika „Czarodziejki WITCH”, dziś znajdziemy je w piśmie „My Little Pony”. A Barbie podpowie, jak być atrakcyjną i nowoczesną dziewczyną.
Jako wydawcy zawsze pamiętamy o tym, że naszym czytelnikiem jest dziecko i dlatego staramy się tak dobierać nowe propozycje, by uszanować dziecięcą wrażliwość, potrzebę bezpieczeństwa i ładu moralnego wynikającego z prezentowanych opowieści.
Przez trzy dekady działalności nasze Wydawnictwo przybliżało rodakom bohaterów światowej popkultury, dostarczając najmłodszym prasę z ulubionymi bohaterami znanymi z bajek, filmów i gier. Współpracujemy stale z najbardziej renomowanymi licencjodawcami, takimi jak The Walt Disney Company, Mattel, Hasbro, Lego, Universal, Viacom IMN – tymi, którzy wyznaczają trendy we współczesnej rozrywce i użyczają nam dostępu do nowych, wciąż, ekscytujących opowieści.
Oferując atrakcyjne treści sprawiamy, że dzieci w naturalny sposób odkrywają uroki czytania. I mamy tę satysfakcję, że pierwsze pokolenie naszych czytelników to już dziś często młodzi rodzice, którzy teraz ze swoimi dziećmi wracają do ulubionych bohaterów z dzieciństwa.
Za sprawą stworzonego przez Egmont Polska Klubu Świata Komiksu
na księgarski rynek powróciły kultowe opowieści o słowiańskich wojach,
czyli Kajko i Kokosz Janusza Christy. Wydawnictwo dba również o to, aby
komiksy polskich mistrzów gatunku tworzących za granicą – Grzegorza
Rosińskiego i Zbigniewa Kasprzaka – trafiały na rodzimy rynek. To Egmont
przedstawił polskim czytelnikom Carla Barksa, Dona Rosę oraz René
Goscinnego w komiksowej wersji, wydał cykl o Tin Tinie Herge’go, w
ekskluzywnych kolekcjach przedstawiał tomy stworzone przez światowej
sławy artystów. Równocześnie dbaliśmy o fanów komiksu amerykańskiego
spod znaku Marvela i DC Comics, którzy mogą cieszyć się bogatą ofertą
opowieści o superbohaterach.
To nie wszystko – od 2007 roku rozwija się Egmontowa oferta rodzinnych gier planszowych i karcianych,
które dostarczają rozrywki tysiącom polskich rodzin. Łączą pokolenia,
budują więzi i są doskonałym pretekstem do spędzania czasu RAZEM.
Współpracowaliśmy bezpośrednio z twórcami światowych bestsellerów,
między innymi Reinerem Knizią czy Grzegorzem Rejchtmanem, a nasze hity,
takie jak „Ubongo” czy „Pędzące żółwie”, bawią całe rodziny.
Warto też dodać, że przez wiele lat wydawnictwo Egmont Polska było
liderem na rynku książki dziecięcej. Obok bogatej oferty książek
licencyjnych, publikowaliśmy serie edukacyjne i literackie, tworzone
przez najlepszych polskich pisarzy i ilustratorów, doceniane przez
czytelników, media i branżę wydawniczą.
Egmont Polska jest od lat liderem na rynku czasopism dla dzieci i szeroko adresowanych komiksów. To efekt pracy całego zespołu utalentowanych, pełnych zapału ludzi, dla których praca tu jest nie tylko zawodem – jest pasją. Wiemy dobrze, że nie odnieślibyśmy sukcesu bez współpracy z doborowym gronem partnerów biznesowych, którzy, tak jak my, wierzą w moc opowieści i dbają o najwyższy poziom wykonywanych usług. Drukarniom zawdzięczamy doskonałą jakość naszych wydawnictw. Kolporterzy, hurtownicy, partnerzy handlowi i firmy logistyczne dbają o terminowe dostarczanie naszych produktów do miejsc, w których poszukuje ich klient. Przedstawiciele mediów i agencji reklamowych informują o najlepszych komiksach, grach i magazynach dla dzieci.
Dziękujemy Wam wszystkim bardzo
serdecznie, bo zawsze – nawet w trudnych okolicznościach – jesteście
niezawodnymi partnerami, a współpraca z Wami daje nam poczucie sensu i
satysfakcji.
Nie byłoby w końcu jubileuszu, gdyby nie czytelnicy i gracze, którzy
zapraszają bohaterów masowej wyobraźni do swoich domów. Dzięki czytaniu
czasopism i komiksów oraz rodzinnym rozgrywkom w planszówki wszyscy
tworzymy wspólną opowieść, w której wzruszenie przeplata się ze
śmiechem, a pozytywne emocje nie pozwalają zasnąć. Ta opowieść zbliża,
umacnia więzi między pokoleniami i nigdy się nie kończy.
5000zł to trochę dużo
OdpowiedzUsuńJeżeli dobrze rozpoznaję styl i podpis, to autorem tego krótkiego komiksu promocyjnego jest sam Zbigniew Kasprzak. Określanie jego stylu rysowania obrzydliwym może być nieco ryzykowne :)
OdpowiedzUsuń"Mickey Mouse" i "Donald Duck" są poza tytułami w całości po polsku.